fredag 16 april 2010

Skönt att vara hemma igen!!

Det är riktigt skönt att vara hemma igen!!
Det kändes idag som att jag varit borta en månad...
.
Jag tänkte skriva lite om min rygg.
Det ringde en läkare från Danderyds Sjukhus i Tisdags, och hon undrade om jag kunde komma på en till röntgen, för det var eventuellt något i bröstryggen men jag behövde inte vara orolig.
Okej...
För det första: Vad är bröstryggen??
För det andra: Vad händer om det är något fel på bröstryggen??
.För det tredje: Var det tur att jag var i Stockholm denna vecka.
.
Jag åkte till Danderyds sjukhus på onsdag morgon.
.
Läkarna hade sett på den röntgen jag gjorde förra vecka, och de var osäkra på om jag hade brytit något i bröstryggen. Därför ville de att jag skulle komma på en ny röntgen...
Bröstryggen är ett samlingsnamn för 12 st kotor.


taget från: www.ryfs.nu/landrygg.asp
.

Det visade sig efter röntgen att jag inte brutit något, men att de var lite komprimerade,

d v s de är lite hoptryckta...
.
Komprimerade är bättre än brutna.....
Sen fick jag även prata med en sjukgymnats, hon sa att det är bra att träna.
Jag ska fortsätta precis som tidigare men samtidigt lyssna på kroppen, och det är bättre att träna lite även om man tar en alvedon, än att inte träna alls!
Jag är inte någon som brukar ifrågasätta eller oroa mig i onödan, så detta var riktigt positivt!!! HÄRLIGT!!!
.
Jag fick även alla röntgen bilder på CD men det är väldigt svårt att se någon skillnad när man inte är någon läkare.
Men på denna bild ser man ialla fall att ryggkotorna är skadade..
Jämför med kotorna under och ovanför.

Det har gått bra i Västberga!
Men det var riktigt skönt att åka hem idag.
Det är inte inte lika roligt att åka bil i Stockholm i rusningstrafik, så här såg det ut för mig på Essingeleden norrgående kl 16:30 idag. Mycket trafik är det i Stockholm.
Det är 4 filigt och det går i 30.

Men jag kom ut ur Stockholm till slut!
Mot Dalarna........
.
Jag stannade till i Gisselbo på väg hem, var lite nyfiken hur det såg ut.
Det är nästan vår där också.
Jag letar vårtecken överallt för våren är den bästa årstiden!!


Inte riktigt vår, men isen är snart borta....


Ett ensamt vårtecken brevid verandan...

Jag var lite uttråkad på väg hem så jag knäppte lite kort på vägen.....
(Men jag hade full kontroll på körningen... :)

Så skönt att vara i Dalarna..lagom mycket trafik här!


VÅRTECKEN!!!

ÄNTLIGEN I BORLÄNGE!!!


BORLÄNGETECKEN!!!

Som sagt så är det skönt att vara hemma igen!!!
.
Vi har det väldigt bra som bor där vi gör, och inte ska ut och flyga de närmsta dagarna!
Har ni sett de senast bilderna på vulkanen
Den ser ganska arg ut uppifrån.....


----------------------------------------------

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket du skrev. Det blir tufft att försöka få ordning på gräsmattan på öknen. Men det tar vi väl samtidigt som vi städar nyårsskräpet ;-)
    Kram Mamma

    SvaraRadera