söndag 9 september 2012

I Turkiet med Madeleine....

Så härligt att äntligen få lite sommar..

Jag och Madeleine har åkt till Antalya i Turkiet för att få lite sommar....
Och vi ska sova hos Anna, hon är en kompis till Madeleine och hon jobbar som reseledare här nere..

Utsikt från Annas lägenhet..
 Första kvällen åt vi den godaste middagen hittils...
Grymt, Jag åt Skaldjurs tallrik och tjejerna tog varsin pizza.
Men de fick varsin SUPER pizza, 
Det är den bästa måltiden hittils....

Jättegod mat och mysig kväll

Väntar på bussen hem..
På lördagen
så tog vi en lång promenad..... vi skulle gå och titta på ett vattenfall och sen ta ett turkisk bad..
Hamam
Det var skönt att vara ute och gå lite även om det var varmt.... (bara ca 35 c i skuggan)

På vägen såg vi en del fina saker...
Skepp på väg ut i medelhavet...
  Madeleine

Vattenfallet....
 Lördag Kväll åkte vi in till "Gamla stan" i Antalya och vi fick se efterspelet på ett giftemål.......
Här ska bruden strax kasta brudbuketten.....

Lycklig mottagare av brudbuketten.....
Nu blir hon också gift....

Vi gick vidare och Anna är en sådan djurvän..
Anna och Hunden
 Madeleine och Jag ovanför hamnen
PUSS!
 Antalya Hamn..

Black Pearl på väg in till hamnen.....
BlackPearl
 Antalya Hamn....

Sen gick vi och kolla in stan i Antalya....

 Här ska man handla......
Gratis....

Jobbigt att ringa häifrån....

Vi avslutade kvällen på Starbucks ned en kaffelatte...

På Söndagen..
I dag har vi varit på Roadtrip...
Vi började med att hyra bil... sen var vi till Böden (tror jag det heter) och tittade på ett grymt vattenfall..
Man kan gå på insidan och se vattenfallet....

Riktigt Häftigt vattenfall..
 Vi hade ju hyrt bil så vi åkte även på ett till äventyr.....
Aspendos 
(En av världens mest bevarade teatrar, klar år 24 e Kr
och har plats för 17000 åskådare)


Madeleine och Jag!


Jag skriver mer i morgon!!

2 kommentarer: