onsdag 8 april 2009

Kebnekaise Fjällstation

Nu är vi framme vid fjällstationen.
På vägen så knakade det till i mitt knä igen....jag halkade till på en isfläck...det gick inte att åka skidor med mega ryggsäcken, så vi liftade de sista 7 km till fjällstationen. Det var riktiga norrlänningar vi fick åka med. De var på väg (på skoter) till deras stuga i norge, det var bara 7 mil kvar. De är så trevliga och hjälpsamma här uppe, och de har så skönt lugnt tempo, det märktes även i Kiruna.
Övriga sverige borde lära sig av norrläningarna.
I kväll har det snöat en del, men det är inte så kallt, några minus på dagen men kallare på natten. Men synd att det är så molnigt och dimmigt
Mitt knä: det har gått skapligt bra att gå efter att jag halkade. Men det blir en vilodag för mig i morgon, Tomas kanske åker en sväng, eller klättrar lite.
Men det är skönt att ha tillgång till vatten så vi slipper tina snö...när vi ska laga mat. Det är ett otroligt landskap här, det är nog svårt att hitta någon mäktigare tältplats i Sverige, hoppas det är mindre dimmigt i morgon så att det går att visa på kort.
Nu är det bara att be till gud att mitt knä inte är sämre i morgon. :-)
God natt!


---- 
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

2 kommentarer:

  1. Era Galningar...men dock Grymma Galningar!!
    Hoppas verkligen att ditt knä håller...

    Tror att Emmis tänker mycket på dig och funderar hur du har det...hon vill gärna ringa och smsa...
    Raz är överlycklig att vara ledig lääänge från dagis! X antal gånger dagligen bubblar det ur honom:
    - Maaamaaa, visst är jag leedig lääänge från dagis nuuu??!!Och så världens Smile efter det!!
    Han är för goo!!

    Hoppas du slipper frysa så mycket inatt...
    Kram och God Natt på er!! zandra

    SvaraRadera
  2. Följer med spänning era strapatser uppe i fjällvärlden med spänning, hoppas bara att ditt knä håller.Vädret blir bättre enligt väderkarta,
    solen kanske titar fram.Här nere är det simmigt o mulet idag.Många kramar från Marianne o Kjell

    SvaraRadera