lördag 18 april 2009

SM-GULD till AIK igen!!

SVENSKA MÄSTARE I INNEBANDY!!




AIK VANN IDAG SM-FINALEN I INNEBANDY!
Warberg-AIK 2-6 (1–1, 1–1, 0–4)
Warberg: Kimmo Eskelinen 2.
AIK: Niklas Jihde 2, Fredrik Djurling, Patrik Edgren, Mats Carlsson, Karl-Johan Nilsson.
Publik: 14 024.
--------------------------------------------------------
Från: www.expressen.se

Här har Niklas Jihde (Peter Jihdes bror) lämnat sina skor i mittcirkeln i Globen.
Innebandykung avslutade som mästare - efter att själv ha punkterat finalen i Globen.
- De var helt nya, så jag grämer mig lite grann som smålänning, säger Jihde.

Han har redan vunnit allt som går att vinna. Nu kan han dra sig tillbaka med ännu ett SM-guld med AIK.
- Det kan inte bli bättre. Det känns som att någon hade ritat ut det här innan, säger en glad Jihde i TV4 efter matchen.
Och han hade inte kunnat få ett bättre avslut. Med bara minuter kvar av finalmatchen mot Warberg sköt han det sista målet - i öppen kasse.

"Toppar karriären"
- Det är helt makalöst att få avsluta karriären på det här sättet, med den här stämningen i Globen. Det här toppar karriären, helt klart, säger Jihde i TV4.
Det märktes att det var Jihdes sista match i karriären. Efteråt berättade han om tankarna under matchen:
- Jag försökte slå igång mig. Jag hade så mycket tankar, det var svårt att koncentrera sig på det man skulle.

AIK VINNER ALLT!!! (nästan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar